Tags

Related Posts

Share This

Hvorfor skal du annoncere på sociale medier?

Internettet har igennem de seneste år bragt os alle tættere sammen. Alverdens informationer ved fingerspidserne og nye bekendtskaber uden at løfte sig fra sofaen.

Sammen med denne udvikling har vi udviklet digitale netværk, hvor vi alle går sammen. Her snakker vi om alt mellem himmel og jord, spiller spil og finder nye venner. Det er de sociale medier.

Og når Facebook, verdens største sociale netværk, har 2 milliarder aktive brugere hver måned, så bør det være tydeligt, hvorfor du skal være på de sociale medier. Der er simpelthen for mange potentielle kunder på disse netværk til at gøre meget andet. Læs videre og hør mere om fordelen ved at annoncere på sociale medier!

Få et bedre forhold til dine kunder

Det er lang tid siden, at man kunne reklamere til kunder ved bare at fortælle dem, hvad de skulle gøre. I dag vil kunder nemlig ikke høre på prædikener – de vil engageres i samarbejde med et brand.

Og netop dette kan du gøre. På Facebook er kommentarfeltet blevet en fantastisk måde for virksomheder at besvare kundernes bekymringer. På Instagram deles billeder af kunder, som bruger et produkt eller en ydelse.

Netop dette er en aktiv tilstedeværelse, som giver loyalitet til dit brand. For kunder vil i dag være med. Når din virksomhed ikke bliver ansigtsløs, men nærmest får en personlighed, ja så kommer der flere kunder til.

Lad os ikke lyve – konkurrenterne er her allerede

I dag er de sociale medier alfa og omega. Hvis du ikke er på dem, så er din konkurrence garanteret.

Og her skal du være med. Får når en af dine konkurrenter bejler til virksomheder på LinkedIn, så kan det være, at du går glip af den helt store aftale. Og når dine konkurrenter sender tweets ud, som engagerer målgruppen, så ville du ønske, at du var med.

En nylig opdatering på Facebook giver tilmed mulighed for at du kan se hvad konkurrenterne skriver i deres annoncer – således du kan se, om de gør noget smart, du skal kopiere. Det gælder naturligvis også den anden vej. Måske holder dine konkurrenter allerede øje med dig i dag?

Marketing bliver varieret og spændende

Det er ikke mange år siden, at marketing i en nøddeskal bare var farverige kampagner på TV og i bladene. Men med de sociale medier, så er dette brat holdt op. I dag bruger du ikke millioner på en kampagne, hvor du ikke kender dit afkast.

I dag er det helt anderledes. På ethvert stort socialt medie kan du for eksempel streame live. Så kan du altså engagere dine kunder i virkelig tid og besvare spørgsmål, fortælle historier og meget mere.

I spil som dem fundet på Facebook kan du også være med. Videoreklamer, bannere der hænger sammen med spillet og meget andet sker ofte. Ja nogle vælger endda at lave deres egne spil. Disse kan brugerne interagere med og dermed bliver nysgerrig overfor, hvad jeres brand går ud på.

Eller hvad med at lave en afstemning på Facebook, hvor brugere kan have indflydelse på et produkts udseende?

Alle disse er med til at skabe en dybere forbindelse til jeres publikum. Men udover det giver det også virksomheden en identitet – og potentielle kunder, som identificerer sig med dette, vil sandsynligvis blive nysgerrige!

Kunder stoler på brands med en tilstedeværelse på sociale medier

Flere studier har vist, at brugere på sociale netværk simpelthen stoler mere på virksomheder, der aktivt engagerer sig på sociale medier.

Og netop derfor bør du følge med her. Det er ikke nok bare at være på de sociale medier. Jo mere du interagerer med kunderne, jo mere vil de stole på dig. Svar på spørgsmål bliver delt blandt venner og konkurrencer bliver deltaget i.

Netop dette er en fantastisk måde, hvorpå du kan se effekterne af at være social på et brand. I bliver til en autoritet, som man kan se op til – og som man kan bruge sine penge hos!